Nu är det redan nytt år IGEN och med det nya möjligheter och spännande utmaningar att ta sig an. Vi har firat en lugn jul, eller så lugn den kan bli med två killar som hade så mkt pirr i kroppen och var så spända inför alla klappar och tomten mm. Lång härlig ledighet tillsammans hela familjen och en hel del saker som blivit gjorda. Bla så har köket blivit helt nytt och Morgan har slitit som bara den med det under hela hösten, men jag är SÅÅÅ nöjd och det är jättefint! En lite suddig bild men ni kanske får en liten aning om hur det ser ut.

Vi har också firat nyår i glada vänners lag och till killarnas förtjusning så smälldes det raketer och tårtor så att det nya året verkligen blev infirat!

 och så här såg det ut innan vi högg in på förätten!

 

Det har också firats lite födelsedagar i fam Hermansson Svensson, bla så har Filip blivit 6 år, och nu låter jag som mamma, ”jag fattar inte hur fort tiden går, det var ju inte längesedan du föddes”! Men tänk till hösten börjar han ju förskolan!!!!! min lille kille är ju snart inte liten längre! Här visar han stolt att han är 6 år och iförd sin nya jobbarjacka (present) och huggarhjälm (julklapp från Jolina och morbror).

Till barnkalaset som hölls igår så hade Filip önskat sig en traktortårta och då var jag lat och beställde en från Annas måleri och tårteri i Hökerum, så här fin blev den och alla 13 barnen mumsade glada i sig utav den. 

Lite om vad som hänt i Grovare under jul och nyår!

Kram Lotta

