Hej alla vänner!!!!

Ett livstecken från oss här i Grovare, vi har nu semester och har haft en otrolig tur med vädret oavsett var vi har styrt vår kosa! För mig så har det blivit en väldigt lång ledighet av lite olika anledningar men livet är inte alltid rosenrött och enkelt och just denna vår och  sommar har varit lite motig och tung men nu hoppas och tror jag att min svacka är påväg att vända och att allt skall kunna återgå till ”normalt” igen. Mycket ledig tid tillsammans med familjen har varit och är jätte skönt!

För att återgå till vår semester så  började vi med en vecka på Gotland och det är för mig ett paradis, vet inte riktigt varför jag mår så gott när jag kommer dit men ett lugn infinner sig och jag stortrivs. Denna gång var pappa, Annica och Jolina med och vi hade som sagt en kanonvecka med utflykter, bad, mysiga besök hos Mimmi, Liza, Urban och Filip och en hel del ”bara vara”.

Sedan blev det två veckor hemma med lite blandad sysselsättning och mycket LÄSNING, vilket inte jag har ägnat mig åt på mycket länge.

Vi var förra veckan i Varberg där vi fick låna stuga, har ni hört vilken lyx?????  Förutom flera dagar med strandliv så fick vi en heldag ihop med Emma och Elin vilket INTE tillhör vanligheter nu längre. Filip hade bestämt att vi allihop skulle spela minigolf och det vill jag säga var en rejäl utmaning för oss alla, kanske inte att banorna var största utmaningen utan det var nog Filip och Viktors intensiva utslag och deras humör när inte bollen hamnade där de hade tänkt sig eller att de inte fick slå HELA tiden=) Vi tog oss igenom nästan alla banor och avslutade vår dag med en god middag och en JÄTTE glass! Tack tjejer för att ni kom och underhöll oss!!!

Morgan, Filip och Thomas var dessutom ute på en fiskebåt och provade fiskelyckan men den var tyvärr inte så stor men Filip var helnöjd för han hade minsann dragit upp 2 makrillar!

Nu skall vi vara hemma och det är SKÖNT, jag är ju egentligen en riktig stugsittare och ÄLSKAR att vara hemma, men för att få lite avkoppling så måste vi åka bort för här hemma finns alltid massor av projekt som skulle behövas ta tag i. Men nu är det dags för lite kontorsröj, staketbygge, målning, rensning ja det finns som sagt alltid något att fylla dagarna med.

Måste ju också nämna att jag chockat både mig själv och kroppen genom att börja jogga eller snarare Gogging är det nog jag utövar=) jag har inte löptränat sedan jag spelade fotboll och det är LÄNGE sedan, jag har hela tiden hävdat att springa gör man om någon/något jagar en men nu har jag antagit en utmaning om att delta i Kretsloppet och springa/gå 5 km så då är det väl bara att tugga på. Känns som att jag genom att skriva om det här så att ni vet om det så sätter jag lite press på mig själv och det är inte lika lätt att ”lägga av eller hoppa av”. Morgan tror att jag är näradöden när jag joggar för hans pulsklocka slår i bott=) jaja jag har lite förbättringspotential iaf!!

Kram och ha det gott!